6 juli 2011







I fredags gick barnen på "sommarlov", d v s de veckor när förskolan är stängd. I år räknar vi inte med att kunna göra så mycket tillsammans p g a sjukskrivningen och makens ihärdiga sommarjobbande, men man får ta det som det kommer. I måndags var vi på utflykt till Lycksele djurpark hela familjen och det var verkligen uppskattat av de små. Vi tog oss "varvet" runt och barnen hann med både djurspaning och lek i Lyckoland, precis som det ska vara.

Nu jobbar maken natt/kvällspass resten av veckan och barnen är i tryggt förvar hos sin mormor. Jag skulle ljuga om jag inte erkände att det känns ganska så dumt och ganska så trist att inte ens kunna ha barnen hos mig och ta hand om dem själv men med de villkor jag har just nu funkar det bara inte. Det känns trist att inte kunna göra så mycket som man skulle vilja nu under sommaren men det viktiga är väl ändå att bli bra - och att kunna göra allt det där man nu vill göra senare, utan de besvär som funnits innan och det längtar jag efter.

Fortsatt trevlig vecka!

Inga kommentarer: